Рухливі ігри
Для більш ефективного закріплення вивченого матеріалу на заняттях, для виховання активної рухливості в дітей практикую дидактично-розвивальні рухливі ігри «Веселі м’ячики». Ці ігри:
- включають в роботу різні рівні рухів;
- регулюють силу і точність;
- розвивають і нормалізують емоційно-вольову сферу;
- сприяють розвитку творчої активності.
Загальна мета їх спрямована на розвиток дрібної моторики пальців рук і активність всієї руки. За своїм змістом ігри цього циклу відповідають потребам формування психомоторної діяльності. Під час гри використовуються такі атрибути – це гумові або дерев’яні м’ячики та панно з тканини. На тканину нашиті аплікації відповідно до мети гри. Такі ігри призначаються дітям віком від 4 до 7 років. Мною виготовлено біля 10 видів таких панно. Всі вони розроблені відповідно до лексичних тем: «На городі», «У саду», «Квіти», «Дощик», «Лабіринт», «Кольорові кульки», «Казкова галявина»…
Кожен логопед, вихователь, вчитель на свій розсуд може змінити, доповнити запропоновані панно відповідно до теми заняття, вікових особливостей дітей. Пропоную деякі з них, наприклад:
Гра «Лабіринт»
Мета: розвивати точність рухів, послідовність думки при використанні казок, спостережливість, творчу уяву.
Гра «У саду і на городі»
Мета: закріплювати вимову звуків, розвивати словниковий запас, загальну моторику. При проведенні даної гри використовуємо вірш з рухами.
Ось ми кошички несем
Та по колу усі йдем (діти крокують).
Гей, збирай урожай
Та на зиму запасай.
Ми морквинки всі зберем,
Стиглих бурячків нарвем.
Цибулину й капустину,
Кріп, біб ще й картоплину.
Шусть у горщик –
Ну й смачний ми зварим борщик.
(рухи відповідно до тексту)
Гра «Казкова галявина»
Мета: закріпити правильну вимову звуків, уточнити словниковий запас, розвивати рухливість пальців рук.
Гра «Кольорові кульки»
Мета: навчити дітей розрізняти кольори, збагачувати словниковий запас, рухову точність.