Рухливі ігри в логопедичній роботі
Ви можете писати тут...Збереження здоров`я дітей у будь-якому суспільстві й в будь-яких економічних і політичних ситуаціях є актуальним й досить непростим. Прищеплення навичок здорового способу життя розглядається як одне з важливих завдань освіти. На сучасному етапі розвитку важливим напрямком у вихованні дітей є здоров`язбережувальні технології. А головна мета їх – здорова дитина. За допомогою різних оздоровчих вправ зміцнюється здоров`я учнів, формуються навички важливих рухів (ходьба, біг, стрибки, швидкість, витривалість).
Дитині властива потреба в рухах. З моменту народження вона прагне до руху. Малюк пізнає світ, повзаючи, стрибаючи. Через вправи, ігри вони вчаться володіти своїм тілом. Їх рухи стають красивими й впевненими. Обмеженість їх негативно впливає на фізичний розвиток учнів. Наші діти обмежуються активним переглядом мультфільмів, грають в комп’ютерні ігри. Вони мало рухаються, не займаються спортом, не читають книжок, не грають на свіжому повітрі, не спілкуються з однолітками і, як наслідок, часто хворіють, малорухливі, неемоційні, неконтактні.
Вже серед дітей дошкільного віку, більшість із них страждає на хронічні захворювання, має паталогічну поставу, порушення опорно-рухового апарату, розумову та емоційну загальмованість.
Про значення рухливої активності в житті людини було відомо понад дві тисячі років тому. В Елладі на скелі висічено такі слова: «Якщо хочеш бути сильним – бігай, якщо хочеш бути красивим – бігай, якщо хочеш бути розумним – бігай!» Пророчі слова діють і до цього часу.
Слід вІдзначити й те,що нема такої емоції,яка б не передавалась в рухах, в жестах рук,рухах ніг,тулуба.Через рухи можна виразити все,навіть те,що неможливо висловити словами.
Рухи дають дитині можливість самовиразитися, самореалізуватися, передати свої емоції та почуття.Вони дають усвідомити можливості свого тіла,не лише поліпшують фізичне та емоційне здоровя,а й бути розвагою.
Найбільш ефективним засобом для розвиваючого середовища є гра. Сьогоднішні діти вимагають, щоб їх не навчали, а щоб з ними грали, дали змогу фантазувати, почуватися вільно, розкуто. Гра для дитини – це дійсність, Але значно цікавіша, ніж та, що їх оточує. Вона їм більш зрозуміла.
І саме тому нам, логопедам, готуючись до занять, слід відчути в собі не дорослого, а живу, активну, охочу пізнати цікавий та незнайомий світ дитину. Кожний практикуючий вчитель зауважить, що гра для дітей – це спосіб навчитися тому, чому її ніхто не зможе навчити. Саме в грі вони виробляють певні навички. Коли діти граються, то відображають особисту індивідуальнісь. У будь-якому випадку при допомозі гри учні намагаються організувати себе, з грою пов`язані ті моменти їхнього життя, коли вони відчувають себе в безпеці.
Проте, треба пам`ятати, що діти з вадами мовлення не завжди позитивно реагують на ігрову ситуацію. Потрібно стежити за тим, щоб кожна дитина мала можливість проявити себе, ніхто не повинен залишитися поза увагою. На перших етапах ініціатива повністю належить логопеду, потім діти самі почнуть просити пограти з ними, а згодом деякі почнуть самі організовувати прості ігри.
Перш ніж грати з учнями, необхідно провести з ними бесіду про те, що вони мають робити під час гри. Вони повинні бути ознайомлені з основ-ними правилами ігор. Якщо систематично проводити з дітьми ігри, то в них буде розвинена рухливість, загальна моторика, а це означає, що знижується психологічне навантаження під час навчання письму й дитині буде легше й цікавіше вчитися у школі.Крім того,це буде сприяти розвитку витривалості,посидючості,виховувати швидку реакцію на словесну інструкцію.
Таким чином,грамотно використані ігри є не тільки вагомим засобом, невідємною частиною логопедичної роботи,а й лікування і попередженням захворювання дитячого організму,зміцнення їхнього здоров`я.